Brobygning

Brobygningsarbejdet mellem dagtilbud og skoler, er i fortsat udvikling. Der er kontakt mellem de professionelle fra henholdsvis dagtilbud og skole, for derigennem at gøre skiftet til skole/SFO så smidigt som muligt. Forældre er en naturlig del af dette.
Børnene fra dagtilbuddene besøger skole/SFO et antal gange i året før de skal starte i skole.
Dagtilbuddene inviteres til teaterforestilling af vores 0. klasser.

1.maj starter de kommende 0. klassebørn i skole/SFO. Pædagogerne fra SFO har tilrettelagt et forløb for børnene, med udgangspunkt i dagtilbuddenes pædagogiske læreplaner. Overskriften for maj og juni måned er: Lær din skole at kende i fællesskab med dine kommende klassekammerater.

Når børnene når 3. klasse finder der en brobygning mellem SFO og klub sted. Der er besøgsordning hvor børnene sammen med den pædagog der er i klassen, besøger klubben og derigennem lærer de deres nye pædagoger og muligheder at kende.