Velkommen til Lindehøjskolen

Lindehøjskolen er en folkeskole i lokalmiljøet.

Vi lægger vægt på at være en anerkendende og inkluderende skole. Gennem motiverende læringsmiljøer arbejder vi for høje faglige resultater. Vores omdrejningspunkt er det forpligtende fællesskab, som opstår i samarbejdet mellem skole, elever og forældre.

Lindehøjskolen skal danne og udvikle elevernes sociale, faglige og personlige kompetencer, så de hver især kan mestre fremtiden, hvad den end måtte bringe i en globaliseret verden.

I dagligdagen er der fokus på:

• Vi lægger vægt på udvikling af høj faglighed med udgangspunkt i den enkeltes ressourcer
  • Gode relationer er omdrejningspunktet for vores skole
  • Alle er integreret i skolens faglige og sociale kultur
  • Elevernes dagligdag er præget af struktur under den voksnes tydelige ledelse
  • Elevernes trivsel sikres via daglig fysisk aktivitet
  • Vi påtager os medansvar for fælles faglig og pædagogisk refleksion og udvikling
  • Vi er kompetente og udnytter vores kvalifikationer

Lindehøjskolen har ca. 900 elever fordelt på klasser fra 0-9.klasse. Vi er 67 lærere, 4 børnehaveklasseledere samt 28 pædagoger i undervisningen.

Lindehøjskolen er en 4-sporet folkeskole, som er opdelt i tre områder indskolingen for 0.-2. kl., mellemtrinet for 3-6. kl. og udskolingen for 7.-9. kl.