Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Klub

Kontakt og praktisk info

Lindehøjskolens Klub
Tvedvangen 55
44525853

Kontaktperson i ledelsen: Mia Blåkildegård Olsen,

mail: mia.olsen@herlev.dk

tlf.:44525555


Klubben er en del af Lindehøjskolen og fritidstilbuddet kan benyttes af elever fra Lindehøjskolen og privatskolerne.
Fritidsklubben er for børn i 4., 5. og 6. klasse. Børnene starter 1. maj det år, de går i 3. klasse. Langt de fleste af eleverne i 3. klasse bliver medlem af klubben. Klubben har ca. 280 medlemmer.

Åbningstider pr. august -2024 - 30/4-2025
Mandag: 14-17
Tirsdag: 13-20
Onsdag: 14-17
Torsdag: 14-20
Fredag: 14-16

Åbningstider pr. 1/5-2025 frem til sommerferien
Mandag: 13-20 for 4.-6. klasse
Tirsdag: 13-17
Onsdag: 14-20 4.-6. klasse
Torsdag: 13-17 
Fredag: 13-16

Klubben er lukket mellem jul og nytår samt dagen efter Kristi Himmelfartsdag.

I skoleferierne er fritidsklubben åben kl. 9-16.
 
Konto og betaling: 
HerlevPay er et kort, der skal bruges som betaling i klubben. Det er vigtigt, at I under bemærkninger skriver barnets for- og efternavn. Kortet kan erhverves i klubben. HerlevPay fungerer som dankort hvor I som forældre skal sætte penge ind. 

https://herlevpay.dk/ for yderligere oplysninger. 

Ind- og udmeldelse 
af klubben kan ske på borger.dk, Digital Pladsanvisning.

Information
Information om ture, arrangementer, tilmeldingsfrister m.m. sendes til forældre via AULA. 


Pædagogisk grundlag

Fællesskaberne, aktiviteterne og klubbens medarbejdere er vigtige medspillere i børnenes dannelse, trivsel og læring.

Hverdagen i klubben indeholder mange forskellige muligheder for børn sammen med pædagogisk uddannede voksne. I klubben er der gode betingelser for, at børnene kan indgå i fællesskaber igennem aktiviteter, der tager udgangspunkt i, hvad børnene er optaget af. 


Børnene inddrages i hvilke aktiviteter, der skal være i klubben.


Aktiviteterne vil give børnene mulighed for at træffe valg, at træne personlige kompetencer, at fordybe sig, stilhed og ro, god energi, være sammen med en nærværende/tilstedeværende voksen omkring en aktivitet, spændende aktiviteter sammen med andre børn, sport og bevægelse, at lære at begå fejl og acceptere dette som en del af udviklingen.


I klubben er aktiviteterne og medarbejderne med til at styrke og dyrke fællesskaber blandt børnene. Børnene skal føle, at de er velkomne og hører til.
I klubben har børnene fri tid, som de selv bestemmer over. At have fri tid til selvvalgte aktiviteter og selv kunne bestemme, hvad man vil lave og med hvem, giver børnene mulighed for at øve sig på selv at vælge, hvad der er vigtigt for dem, at træffe selvstændige beslutninger og på sigt, at ”mestre deres liv”. 


Relationer til de voksne er nærværende og tillidsskabende. Tiden i klubben skal være med til at styrke børnenes tro på dem selv, og lære dem at tage ansvar overfor sig selv og andre.

Børnene nærmer sig teenagealderen, hvor de skal kunne handle ud fra deres egen fornuft. Vi ønsker at være med til, at lære og støtte børnene i at træffe de rigtige valg.
Klubpædagogerne er også skolepædagoger på mellemtrinet på Lindehøjskolen. Skolepædagogerne samarbejder med lærere og forældre om børnenes trivsel og læring i skoletid og fritid.


Aktiviteter i klubben

Klubben består af flere lokaler med forskellige aktiviteter. Børnene vælger selv hvilke aktiviteter, de ønsker at deltage i. Klubpædagogerne er tilknyttet en aktivitet hvor de guider og vejleder børnene.

Indgangen:
Ved indgangen til klubben mødes børnene af en pædagog, der sørger for, at børnene føler sig velkommen i klubben. Her krydser børnene sig af og sætter deres tøj og tasker. I gangområdet er der et TVhjørne, hvor børnene bl.a. kan se Ramasjang.

Musikrum: 
Her kan børnene spille på forskellige musikinstrumenter. 

Køkkenet: 
I køkkenet kan børnene bage kage til at tage med hjem. Børnene lærer at læse, forstå og følge en opskrift samt noget om køkkenhygiejne. Børnene får en smagsprøve af det de bager – resten tager de med hjem.

Sporten: 
I sporten er der hver dag mulighed for fysiske aktiviteter. Pædagogerne arrangerer sammen med børnene hver dag turneringer og aktiviteter, hvor alle kan være med. Inde i klubben kan børnene spille bold, floorball, hoppe på Airtrack, spille pool, bordfodbold, bordtennis, lave gymnastik på madrasser m.m..
Bag klubben er der bl.a. en legeplads og en boldbane, hvor der også er aktiviteter i sommerhalvåret.

Computerrummet:
I computerrummet kan børnene få en tid til at spille computer eller prøve Virtual Reality.
Når børnene spiller computer i klubben sker det i fællesskab med andre børn. Ved at deltage i computerspil i klubben udvikler børnene blandt andet kommunikative- og samarbejdskompetencer, og børnene får mulighed for at skabe et socialt netværk på tværs af interesser i nærvær af professionelle voksne.

Caféen:
I caféen kan børnene købe og spise mad, spille brætspil, læse i bøger og blade m.m.
Til dagligt sælges der pastasalat og lidt lunt. Lige som man også altid kan købe frugt, knækbrød eller en grovbolle med smør eller lunt.
Fredag byder vi på en gratis bolle med lidt godt på.
Når der er aftenklub tirsdag og torsdag, kan børnene købe lidt let at spise kl. 18.

Multirummet: 
Her er der mulighed for at spille bordtennis, PlayStation, klæde sig ud og der vil blive tilbudt forskellige wellnes og kreative aktiviteter i løbet af ugen.

Puderummet:
Puderummet er fyldt med puder og tykke madrasser, der er gode til at bygge med eller til en sjov pudekamp. I puderummet kan børnene også klatre på væggene og i loftet og fortælle gode røverhistorier.

Naboen: 
Naboen er klubbens kreative hjerte. Hver uge er der nye kreative ting, som pædagogerne instruerer børnene i. Her kan børnene fordybe sig i at lave smykker, porcelænsmaling, pixels, fimo, små skulpturer, stoftryk, decupage og andre spændende ting.  Der er også mulighed for at lave bolcher, deltage i den daglige te-hygge, læse blade, spille spil, tegne, male m.m.

Aftenklubben:
Aftenklubben er for børn, der går i 4., 5. og 6. klasse.
Kl. 18 er der mulighed for at købe et lille måltid. Det varme måltid koster normalt 15 kr. Aftenklubben fungerer i praksis meget som i dagtimerne. Men vi har lidt mere fokus på at hygge med bl.a. pool, diverse boldspil og brætspil, spille computer, snakke, lege med udklædning, slå kolbøtter, danse og synge i disco-lampernes vekslende skær. 


Skoleferier:
I skoleferierne er klubben åben kl. 9-16. Vi tager på både korte og lidt længere dagsture, eksempelvis til Bonbonland, Frilandsmuseet, Bakken, Tivoli og i biografen. Når vi er på tur, medbringer børnene mad, drikke, lommepenge og tøj til vejret.

Årshjul for traditioner i klubben:
Februar: Fastelavn
Marts/april: Ture i påskeferien
Maj: Velkommen til nye medlemmer fra 3. klasse
Juni: Tivolitur for 4. og 5. klasser
Juli/august: Ture i sommerferien
September: Tivolitur for nye 4. klasser
Oktober: Ture i efterårsferien og Halloween
November: Julearrangement for hele familien
December: ”Find Nissen” og julehygge


Eksternt samarbejde

Klubben arbejder sammen med andre fritidsklubber i Herlev Kommune om fælles aktiviteter, så børnene får mulighed for at møde børn på tværs af skoledistrikter. Fritidsklubberne arrangerer bl.a. aktiviteter i skoleferier.
Derudover arbejder klubben sammen med boligforeningen, idrætsforeninger og Ungdomsskolen om fælles opgaver og tilbud. 


Brobygning SFO-klub 
Klubben arbejder sammen med SFO om at sikre en god overgang for børnene mellem SFO og klub.
Som en del af brobygningen besøger 3. klasserne klubben 4 eftermiddage fra januar/februar til maj sammen med deres skolepædagog for derigennem at lære pædagoger og muligheder at kende. I februar inviteres forældre til et informationsmøde i klubben. I møder denne aften klub- og skolepædagoger samt en faglig leder.

Brobygning klub-ungecafé
I slutningen af 6. klasse stopper klubtilbuddet. I stedet for klub kan de unge forsætte i ungecaféerne under Ungdomsskolen.
I samarbejde med Ungdomsskolen arbejder klubben på en god overgang fra klub til ungecafé. Denne overgang arbejder vi på at styrke, så flere unge i slutningen af 6. klasse vælger ungecaféerne til.